Co warto jadać na ładną cerę? Cenne witaminy!

Witaminy dla cery

Sprawdzonymi sposobami na piękną cerę są kosmetyki i zabiegi pielęgnacyjne, staranny demakijaż i nawadnianie organizmu, ale także dieta – co powinno znaleźć się w diecie, aby skóra była ładna, pełna blasku i elastyczna?

Witaminy dla cery

Witamina A

Jeśli skóra jest sucha i pojawiają się na niej często niedoskonałości, zadbaj o spożywanie 2 litrów płynów dziennie – wody, ziół, soków tłoczonych. Możliwe też, że brakuje Ci witaminy A – znajdziesz ją m.in. w maśle, mleku, niektórych rybach, szpinaku, wątróbce i serach pleśniowych. Witamina A to potoczna nazwa kilku związków organicznych z grupy retinoidów. Witamina A opóźnia też procesy starzenia się skóry i przyspiesza odnowę tkanek.

Witaminy E i C

Problemem jest brak elastyczności? Sięgnij po produkty z witaminą E – jak awokado czy kukurydza. Marchewka czy szparagi to z kolei źródła kwasu foliowego. Również witamina C jest bardzo cenna dla naszej skóry, bo stymuluje syntezę kolagenu, którego produkcja maleje wraz z upływem lat. Poza tym odmładza skórę i działa antyoksydacyjnie. Latem minimalizuje skutki stresu oksydacyjnego wywołanego przez promienie UV.

Witamina B

Witamina B łagodzi podrażnienia i nawilża skórę, zapobiega jej przetłuszczaniu i pojawianiu się zaskórników. Znajdziesz ją m.in. w chudym mięsie, bananach, orzechach, jajkach czy roślinach strączkowych.

Witamina D

Odpowiedni poziom witaminy D wpływa m.in. na nasze samopoczucie, kości i zęby, ale też na stan skóry. Jej prawidłowe stężenie w organizmie jest warunkiem fizjologicznego działania komórek budujących warstwy skóry. Dzięki temu szybciej się regeneruje i jest w lepszej kondycji, a także mniej się przesusza.

Nawadnianie, dieta i suplementy

Prawidłowe odżywianie i nawadnianie skóry są ważne, by cera była zdrowa, elastyczna, gładka i świeża. Dieta na piękną skórę powinna być bogata w produkty zawierające między innymi witaminy A, z grupy B, C, E i D, sole mineralne (np. żelazo, cynk, miedź czy selen) oraz aminokwasy egzogenne. Można też posiłkować się suplementami, ale ważne jest odpowiednie dawkowanie i właściwy dobór witamin.

Więcej informacji znajdziesz na: https://www.dermedica.com.pl/

Lena.k