Przyprawy i dodatki a dieta Dukana

To, czego może brakować w diecie Dukana, to smaki, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni od dziecka – smaki, które wzmacniane są solą, cukrem i tłuszczami. A właśnie te trzy produkty są zakazane na „protalu”, zwłaszcza w początkowych fazach. Czy można więc sobie bez nich poradzić? Można.

 
 

Czy jednak bez nich potrawy będą smaczne? Będą, ponieważ mamy do dyspozycji mimo wszystko wiele dozwolonych przypraw i dodatków, które poprawią smak przygotowywanych dań. Ponadto warto zauważyć, że potrzeba jest matką wynalazku, co w wypadku przejścia na dietę Dukana i rezygnacji z soli okazuje się, że zaczynamy szukać nowych rozwiązań, nowych smaków, nowych potraw, tworząc kreatywną indywidualną kuchnię.

Bawmy się więc gotowaniem, odkrywajmy nowe smaki i przekonując się, że bez solenia, słodzenia i głębokiego smażenia można całkiem smacznie jeść i w dodatku chudnąć. Na liście dodatków, jakie możemy stosować w czasie przygotowywania posiłków znajdują się suche przyprawy mielone, ziarniste, liściaste, sosy, a nawet warzywa – jest więc w czym wybierać i przygotowywać każde danie na wiele sposobów.

Przyprawy:

  • anyż
  • aromaty bez cukru
  • bazylia
  • bazylia tajska
  • cynamon
  • curry
  • chili
  • czarnuszka
  • estragon
  • gałka muszkatołowa
  • goździki
  • imbir
  • lubczyk
  • liść laurowy
  • kakao bez tłuszczu
  • kardamon
  • kminek
  • kolendra
  • kostki rosołowe bez tłuszczu
  • kurkuma
  • mięta
  • papryka ostra
  • papryka słodka
  • pieprz
  • pietruszka naciowa
  • rozmaryn
  • szafran
  • wanilia
  • zioła prowansalskie
  • ziele angielskie

Warzywa:

  • cebula
  • chrzan
  • czosnek
  • korniszony

Cytrusy:

  • cytryna

Sosy:

  • sos pomidorowy z puszki
  • sos sojowy i ryby
  • sos worcestershire
  • tabasco

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *